Vrijwilligersfuncties

Bestuurslid. Het algemeen bestuur kent de volgende samenstelling: voorzitter, secretaris, penningmeester, lid voetbalzaken, lid accommodatiezaken, lid sponsorzaken/PR. Op onze website staat aangegeven of er een vacature is.

Coördinator. De Voetbalcommissie bestaat uit jaarlagen. Iedere jaarlaag wordt aangestuurd door een of twee afdelingscoördinatoren. De coördinatoren zijn het eerste aanspreekpunt voor de leiders van hun afdeling, voor het bestuur en voor de andere commissies. Op onze website staat aangegeven of er een vacature is.

Leider. Ieder team heeft minimaal één leider. De leider is het eerste aanspreekpunt voor de spelers en de ouders. De leider zorgt voor de organisatie rond wedstrijden zoals het vervoer naar andere verenigingen, het wassen van de kleding, de grensrechter, etc. Voor een uitgebreide toelichting: zie onze website.

Trainer. Verzorgt de training van het toegewezen team. De technische commissie neemt contact met u op over de mogelijkheden op basis van uw diploma’s en ervaring.

Scheidsrechter. Wordt door de scheidsrechtercoördinator bij toerbeurt ingeroosterd voor het fluiten van thuiswedstrijden op het in onderling overleg afgesproken niveau: pupillen-junioren-senioren.

Velddienst. Zorgt op wedstrijddagen (in de regel: zaterdag) voor opvang van bezoekende teams, uitgifte en inname van reservekleding en materialen, toezicht op schoonmaak kleedkamers, etc. De velddienstmedewerker wordt op basis van beschikbaarheid voor een dienst van 3,5 uur ingeroosterd.

Kantinedienst. De kantinecommissie bestaat uit: voorzitter – roosterplanner – inkoper – financiële administratie – kantinemedewerkers. De kantinemedewerker wordt op basis van beschikbaarheid voor een dienst van 3,5 uur ingeroosterd op de dagen dat de kantine open is. Dat is standaard donderdag 19-24, zaterdag 8-19, en verder bij (doordeweekse) inhaalwedstrijden, toernooien en activiteiten.

Activiteitencommissie. De commissie zorgt voor het organiseren van activiteiten zoals feesten, recepties, bijeenkomsten en loterijen. De commissie bestaat uit: voorzitter – leden.

Toernooicommissie. De commissie zorgt voor het organiseren van toernooien (E/F-toernooi, Jaap Balk, Penaltybokaal, assistentie Schoolvoetbal) en coördineert de inschrijving van teams voor externe toernooien. De commissie bestaat uit: voorzitter – lid externe toernooien – leden.

Schoonmaakdienst. Zorgt voor de periodieke grote schoonmaak van de kantine en de keuken. De schoonmakers wordt op basis van beschikbaarheid ingeroosterd.

Onderhoudsdienst. Zorgt voor het beheer en onderhoud van de accommodatie en de schoonmaak van de kleedkamers en het terrein. De commissie bestaat uit: voorzitter – sleutelbeheerder – storingsdienst – klussendienst – schoonmakers.

Kleding en materialencommissie. Coördineert de aanschaf en uitgifte van leasekleding en voetbalmaterialen. De commissie bestaat uit: voorzitter – coördinator aanschaf en uitgifte – wasdienst.

Scheidsrechtercommissie. Zorgt voor de opleiding, inzet en begeleiding van (jeugdige) scheidsrechters.

Technische commissie. Zorgt voor de ontwikkeling en uitvoering van het technisch beleid, zoals scouting en selectie van spelers, het opzetten van het trainingsprogramma en de aanstellen van trainers. De commissie bestaat uit: voorzitter – trainingscoördinatoren – scouts.

Redactie/website. Verzorgt de presentatiegids (redactioneel en inhoudelijk) en beheert de website (plaatsing van artikelen). De commissie bestaat uit: voorzitter – redacteuren – webmasters – fotograaf.

Sponsorcommissie. Werft nieuwe sponsoren voor bord- en shirtreclame en adverteerders voor de presentatiegids / de website en zorgt voor goed relatiebeheer (oa door middel van specifieke activiteiten). De commissie bestaat uit: voorzitter – administratie – relatiebeheerders.

Bord / kledingsponsor. Sponsoren zorgen voor een betaalbare vereniging. De sponsorcommissie neemt contact met u op over de vele mogelijkheden van sponsoring.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!