Cookie beleid ZAC

De website van ZAC is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Vertrouwenscontactpersoon

Vertrouwenscontactpersoon ZAC

We willen dat iedereen zich veilig voelt bij ZAC. We proberen ongewenst gedrag te voorkomen door een aantal concrete maatregelen. Alle begeleiders (leiders en trainers) van jeugdspelers onder de 18 jaar moeten een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) kunnen overleggen en moeten zich houden aan de “Gedragsregels Begeleiders in de sport” (zie onze gedragscode). Bij begeleiders die van buiten de vereniging naar ZAC komen, neemt het bestuur vooraf contact op met de voorgaande vereniging. 

Mocht er toch sprake zijn van ongewenst gedrag, dan kun je terecht bij onze Vertrouwenscontactpersoon (VCP) Anneke Roorda.  Wat doet de vertrouwenscontactpersoon?

Anneke:

Het kan zijn dat er dingen gebeuren waarmee je niet graag te koop loopt of die erg gevoelig liggen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan pesten en treiteren, discriminatie, agressie en geweld, ongewenste intimiteiten of ander ongewenst gedrag. Het beste kun je die persoon direct aanspreken op zijn of haar ongewenste gedrag. 

Maar in de praktijk blijkt dat vaak best lastig. Door gevoelens van schaamte, woede of wat dan ook zijn, kan het zijn dat je je niet uitspreekt en er dus mee rond blijft lopen. Het is zeker lastig als het om een ouder, trainer of leider gaat. In zulke gevallen kun je bij mij terecht. Ik luister naar je, denk mee in oplossingen en kan je waar nodig adviseren en doorverwijzen.

Wat belangrijk is om te weten: ik heb een geheimhoudingsplicht. Er wordt niets met anderen besproken zonder jouw toestemming! Het is altijd vrijblijvend, het is altijd vertrouwelijk, het is altijd op vrijwillige basis.


Wat doe ik?

  • Ik luister naar je

  • Ik neem je serieus

  • Ik geef je informatie, waar nodig en gewenst

  • Ik zoek samen met jou naar een oplossing, waar nodig en gewenst

  • Ik steun je

  • Ik ga af op jouw behoeften

  • Ik houd alle informatie die je mij geeft voor me


Hoe werkt het?

  • Je kunt contact met me opnemen. Spreek me aan, mail, sms/app/bel me

  • Ik nodig je uit voor een gesprek

  • Ik luister naar je en samen bespreken we de mogelijkheden

  • Er staat niets vast, het gaat om wat jij wel en niet wilt


Hoe kun je me vinden?


Met vriendelijke groet,

Anneke Roorda
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!